W ramach muzycznego bloku, często tworzymy coś na zasadzie „Małej Orkiestry”, gdzie dzieci według określonego planu grają na dostępnych instrumentach. Innym przykładem jest aktywność, gdzie dzieci słuchają krótkiego, bardzo charakterystycznego fragmentu muzyki np. klasycznej (np.„Lekcja tańca” – Degas) siedząc lub leżąc w skupieniu z zamkniętymi oczami. W trakcie odsłuchu dzieci mówią o swoich odczuciach względem utworu: jaki ma nastrój, charakter, dynamikę – rozmawiamy o obrazowości słuchanego utworu. Każdy ma możliwość wypowiedzi. Dzieci mogą wykonywać różne ruchy, które wyzwala w nich muzyka i opisywać w jakich kolorach ją widzą.
DRUGI BLOK plastyczny jest integralną częścią pierwszego, muzycznego. Uczestnicy tworzą prace w odwołaniu do emocji, jakie wzbudził w nich dany utwór lub obraz. Dzieci wykorzystują różne techniki prac plastycznych: np. robią kolaże z tematycznych wycinków, rysują białą pastelą po czarnym papierze słuchając nokturnów Chopina, malują farbami żywe rytmy zasłyszane w koncercie skrzypcowym A-dur Mozarta czy przy „Wiośnie” Vivaldiego tworzą z bibuły kolorowe kwiaty mocowane do jednej dużej gałęzi. Bowiem aktywności plastyczne są w ściśle określonym wcześniej temacie tak- aby dzieci podświadomie wyczuły artystyczne zależności. Pomaga to wtedy pobudzić i pogłębić wyobraźnię dziecka.
Ważnym elementem zajęć jest końcowa „Wystawka”. Dzieci (oczywiście te, które chcą) prezentują publicznie swoje prace przed rodzicami i rówieśnikami. Wyjaśniają swoje emocje, inspiracje i spostrzeżenia artystyczne oraz argumentują je. To buduje zdrową pewność siebie dziecka oraz zwiększa jego samoświadomość.Pod koniec robimy wystawę prac, gdzie każde dziecko prezentuje swoją pracę, przy akompaniamencie swój własny ruch/”układ” lub scenę zbiorową.
Podczas zajęć (w zależności od tematu) gramy i śpiewamy przy akompaniamencie żywych instrumentów (skrzypce, altówka, ukulele, pianino, wiolonczela, kontrabas, gitara, perkusja), przeszkadzajek (bum bum rurki, grzechotki, tamburyna, dzwonki, kalimby itp.) lub puszczamy wybrany utworu z głośnika. Zapraszamy też muzyków (raz w miesiącu na wybrane zajęcia) do wspólnego muzykowania i prezentacji określonego instrumentu. Zapewniamy wszelkie materiały plastyczne.
OBOWIĄZUJĄ ZGŁOSZENIA:
mailowo: warszawa@szkola-muzyki.pl
lub telefonicznie: 796-018-825
W temacie maila prosimy wpisać: „Dzwiekoplastyka”, a w treści maila lub smsa: imię i nazwisko oraz wiek dziecka i numer kontaktowy do opiekuna.
Zajęcia trwają 60 minut.
Termin: każda sobota miesiąca, godz. 10.00
Cennik:
– pierwsze zajęcia – bezpłatnie
– pakiet 4 zajęć – 260 zł (200 zł gdy dziecko z rodzeństwa)
– pojedyncze zajęcia – 90 zł
O PROWADZĄCYM: Sara Kandelszajn – autorka zajęć „Dzwiękoplastyka”, skrzypaczka, altowiolistka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Bydgoszczy i Ogólnokształcącego Liceum Plastycznego we Włocławku. Oprócz gry na skrzypcach i altówce zajmuje się również malarstwem oraz szeroko pojętą sztuką stosowaną. Od 10 lat nieprzerwanie uczy dzieci i dorosłych gry na skrzypcach i altówce oraz umuzykalniania, podstaw pianina i rytmiki. Na zajęciach grupowych (dla młodszych odbiorców) lubi łączyć sztuki muzyczne z plastycznymi.
Zapraszamy też na nasze inne zajęcia grupowe dla dzieci:
Akademia Małego Muzyka dla dzieci w wieku od 2 do 4: https://fb.me/e/4F8D6nKDt
Akademia Małego Muzyka dla dzieci w wieku od 4 do 6 lat: https://fb.me/e/gcjDMBRJz