☰ menu

Dzień darmowej diagnozy w zakresie Integracji Sensorycznej i logopedii

sob.
27.09.2014

Dzieci z zaburzeniami Integracji Sensorycznej zwykle zachowują się inaczej niż rówieśnicy. Często mówi się o nich, że są "niegrzeczne", "niezdarne", "agresywne", "niedelikatne". Zdarza się też, że dziecko z zaburzeniami SI jest "roztargnione", "leniwe", "buja w obłokach". Zachowania takie nie wynikają ze złej woli dziecka, ale są spowodowane odmiennym funkcjonowaniem układu nerwowego. Zachowania, które mogą wskazywać na zaburzenia integracji sensorycznej to:
– Nadmierna ruchliwość
– Upodobanie do skak
– Skakanie po meblach
– Brak "wyczucia" i delikatności przy okazywaniu uczuć (zbyt mocne przytulanie się)
– Trudności w uczeniu się jazdy na rowerze
– Niechęć do obcinania włosów i paznokci oraz innych zabiegów pielęgnacyjnych
– Opóźniony rozwój mowy
– Trudności z koncentracją
– Niechęć do zabaw manualnych (rysowanie, wycinanie, kolorowanie)
– Chodzenie na palcach
– Upodobanie do przepychania/ciągnięcia innych osób lub przedmiotów
– Mylenie podobnych liter (p-b-d, l-t-ł)
– Niechęć do zabaw ruchowych z rówieśnikami
– Trudności na rytmice lub na zajęciach W-F
– Nieuzasadnione agresywne zachowania wobec otoczenia
– Skłonność do przesadnych reakcji na otoczenie
– Trudności z zasypianiem

Dzieci z zaburzeniami mowy bez względu na rodzaj i przyczynę wady, znajdują się w sytuacji niezwykle dla nich trudnej, bowiem zaburzeniu uległa podstawowa funkcja – komunikacja. Rozwój mowy jest nierozerwalnie związany z rozwojem całej świadomości dziecka i jego osobowości. Bardzo ważne zatem jest, abyśmy z uwagą przysłuchiwali się mowie naszych pociech i w porę reagowali na wszelkie nieprawidłowości. Najczęściej spotykanymi wadami wymowy dzieci w wieku przedszkolnym są: sygmatyzm, inaczej seplenienie, czyli między innymi wkładanie języka między zęby, zwłaszcza podczas wymowy głosek s, z, c, dz, rotacyzm, czyli nieprawidłowa wymowa głoski r, ubezdźwięcznianie – wymowa głosek dźwięcznych jako bezdźwięczne, na przykład głowa – "kłowa", jąkanie.

Bezpłatna diagnoza pomoże Państwu ocenić, czy dziecko wymaga dodatkowego wsparcia i terapii, czy też poradzi sobie samodzielnie w nadchodzącym roku szkolnym.

Na diagnozę obowiązują zapisy telefoniczne lub mailowe – liczba miejsc ograniczona!

Centrum Terapii i Rozwoju Dziecka AURIN


Indyjska 23, 03-957 Warszawa
tel. 22 216 75 14
biuro@aurin.pl
 
Exit mobile version