☰ menu

Darmowe przeglądy stomatologiczne

czw.-niedz.
24.09-11.10.2015

Wizyty adaptacyjne to jedna z metod walki z dentofobią, która towarzyszy prawie połowie Polaków1.

Podczas spotkania pociechy oprowadzone są po gabinecie stomatologicznym, gdzie w formie zabawy zapoznają się z przyrządami stomatologicznymi. Mają szansę usiąść na fotelu oraz obejrzeć swoje zęby na monitorze za pomocą kamery wewnątrzustnej. Lekarz wykonuje przegląd, za zgodą rodziców – fluoryzację oraz w prostych słowach opowiada o wykonywaniu swojego zawodu i uczy zasad dbania o jamę ustną. Każdy maluch na koniec spotkania otrzymuje drobny upominek. Taka wizyta sprawi, że dziecko nie będzie odczuwało stresu przed leczeniem stomatologicznym.

Dentofobia nigdy nie jest lękiem wrodzonym – dzieci najczęściej nabywają go od rodziców, którzy w negatywny sposób opowiadają o wizytach u dentysty lub nawet straszą nimi swoje pociechy. Pokazanie najmłodszym, że spotkanie ze stomatologiem nie jest żadnym traumatycznym przeżyciem, pozytywnie wpłynie na profilaktykę ich jamy ustnej w wieku dojrzałym – mówi lek. dent. Przemysław Uliasz, ekspert kampanii „Lekcja stomatologii".

„Lekcje stomatologii" to spotkania edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym, realizowane we współpracy z placówkami oświatowymi. Mają na celu pozytywnie wpłynąć na świadomość, a docelowo na stan i przyszłość uzębienia dzieci i młodzieży
w Polsce.

Aby zgłosić klasę do udziału w bezpłatnej „Lekcji stomatologii" należy skontaktować się biurem kampanii wysyłając wiadomość na adres: aleksandra.adrian@nadziejadlazdrowia.pl. Wizyty adaptacyjne będą się odbywać w czterech warszawskich gabinetach kliniki Prima-Dent: przy
ul. Grójeckiej 77, Króżańskiej 20, Targowej 33a oraz Targowej 67/2.

Lekcja stomatologii"

to inicjatywa Fundacji „Nadzieja dla Zdrowia" oraz NZOZ Prima-Dent w Warszawie, której celem jest pozytywne wpłynięcie na świadomość, a docelowo na stan i przyszłość uzębienia Polaków oraz wyeliminowanie stresu stomatologicznego. W ramach kampanii organizowane są między innymi lekcje edukacyjne dla przedszkoli, szkół, uniwersytetów trzeciego wieku oraz przedsiębiorstw, w czasie których uczestnicy zapoznawani są z technikami dbania o zdrowie jamy ustnej oraz redukcji stresu stomatologicznego. Kampania została objęta patronatem honorowym Rzecznika Praw Dziecka, Pracodawców RP, Mazowieckiego Kuratora Oświaty, Marszałka Województwa Mazowieckiego, Burmistrza Dzielnicy Mokotów, Burmistrza Dzielnicy Praga Północ, Wydziału Lekarsko – Dentystycznego Warszawskiego Uniwersytetu Warszawskiego, Polskiego Towarzystwa Studentów Stomatologii oraz patronatami medialnymi Stomatologii Współczesnej, infoDENT24.pl, Nowej Stomatologii, Dental Radia, Art of Dentistry oraz Asystentki i Higienistki Stomatologicznej. Akcja promocji zdrowia jamy ustnej u dzieci i młodzieży pod hasłem „Lekcja stomatologii" prowadzona jest od 1999 roku. Do tej pory wzięło w niej udział już ponad 30 tysięcy uczniów.

1 Badania przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie NZOZ Prima-Dent w styczniu 2013 roku. Analizą objęto grupę 512 osób w wieku 25-50 lat. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 25-50 lat pod względem kluczowych cech związanych
z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.

Exit mobile version