Wizyty adaptacyjne to jedna z metod walki z dentofobią, która towarzyszy prawie połowie Polaków1.
Podczas spotkania pociechy oprowadzone są po gabinecie stomatologicznym, gdzie w formie zabawy zapoznają się z przyrządami stomatologicznymi. Mają szansę usiąść na fotelu oraz obejrzeć swoje zęby na monitorze za pomocą kamery wewnątrzustnej. Lekarz wykonuje przegląd, za zgodą rodziców – fluoryzację oraz w prostych słowach opowiada o wykonywaniu swojego zawodu i uczy zasad dbania o jamę ustną. Każdy maluch na koniec spotkania otrzymuje drobny upominek. Taka wizyta sprawi, że dziecko nie będzie odczuwało stresu przed leczeniem stomatologicznym.
Dentofobia nigdy nie jest lękiem wrodzonym – dzieci najczęściej nabywają go od rodziców, którzy w negatywny sposób opowiadają o wizytach u dentysty lub nawet straszą nimi swoje pociechy. Pokazanie najmłodszym, że spotkanie ze stomatologiem nie jest żadnym traumatycznym przeżyciem, pozytywnie wpłynie na profilaktykę ich jamy ustnej w wieku dojrzałym – mówi lek. dent. Przemysław Uliasz, ekspert kampanii „Lekcja stomatologii".
„Lekcje stomatologii" to spotkania edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym, realizowane we współpracy z placówkami oświatowymi. Mają na celu pozytywnie wpłynąć na świadomość, a docelowo na stan i przyszłość uzębienia dzieci i młodzieży
w Polsce.
Aby zgłosić klasę do udziału w bezpłatnej „Lekcji stomatologii" należy skontaktować się biurem kampanii wysyłając wiadomość na adres: aleksandra.adrian@nadziejadlazdrowia.pl. Wizyty adaptacyjne będą się odbywać w czterech warszawskich gabinetach kliniki Prima-Dent: przy
ul. Grójeckiej 77, Króżańskiej 20, Targowej 33a oraz Targowej 67/2.
„Lekcja stomatologii"
1 Badania przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie NZOZ Prima-Dent w styczniu 2013 roku. Analizą objęto grupę 512 osób w wieku 25-50 lat. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 25-50 lat pod względem kluczowych cech związanych
z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.