„Lekcje stomatologii" są elementem walki z dentofobią, która towarzyszy prawie połowie Polaków[1]. Spotkania adaptacyjne pomagają przełamać lęk przed dentystą przede wszystkim u dzieci. Wizyta kontrolna połączona z zabawą i nagrodą ma zapewnić najmłodszym poczucie komfortu i pozytywnie je nastawić przed kolejnymi.
Dzieci nie rodzą się z lękiem stomatologicznym. Często jest on nabywany od rodziców, którzy ze współczuciem opowiadają o zabiegach dentystycznych. Na spotkaniach adaptacyjnych pokazujemy uczestnikom, że wizyty stomatologiczne są nie tylko potrzebne, ale również przyjemne – mów lek. dent. Przemysław Uliasz, kierownik klinik Prima-Dent, które są współorganizatorem akcji.
Podczas spotkań stomatolog wytłumaczy dzieciom jak dbać o higienę jamy ustnej oraz jakie mogą być konsekwencje nieleczonej próchnicy. Mali pacjenci będą mogli zapoznać się ze sprzętem dentystycznym oraz zobaczyć swoje uzębienie za pomocą kamery wewnątrzustnej. Za zgodą rodziców wykonana zostanie dzieciom bezpłatna fluoryzacja. Po spotkaniu wszyscy uczestnicy otrzymają dyplom, dzienniczek przeglądów stomatologicznych oraz upominek.
„Lekcje stomatologii" to spotkania edukacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, realizowane we współpracy z placówkami oświatowymi. Mają na celu pozytywnie wpłynąć na świadomość, a docelowo na stan i przyszłość uzębienia dzieci i młodzieży w Polsce.
Aby zgłosić klasę do udziału w bezpłatnej „Lekcji stomatologii" należy skontaktować się biurem kampanii wysyłając wiadomość na adres: aleksandra.adrian@nadziejadlazdrowia.pl. Wizyty adaptacyjne będą się odbywać w czterech warszawskich gabinetach kliniki Prima-Dent: przy
ul. Grójeckiej 77, Króżańskiej 20, Targowej 33a oraz Targowej 67/2.
„Lekcja stomatologii"
[1] Badania przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych na zlecenie NZOZ Prima-Dent
w styczniu 2013 roku. Analizą objęto grupę 512 osób w wieku 25-50 lat. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze Polaków w wieku 25-50 lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia.