W efekcie otrzymaliśmy wybuchową mieszankę i do Poznania przyjechało znacznie więcej turystów niż w inne weekendy, przed restauracjami ustawiały się kolejki, a na wycieczki przychodziło nawet kilkaset osób. Pomysł spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez media, został wyróżniony w 2009 r. przez Polską Organizację Turystyczną w konkursie na najlepszy produkt turystyczny, a sama akcja zaczęła być kopiowana w innych miastach.
Trzecia edycja akcji odbędzie się w dniach 5-6 czerwca 2010 roku. Na turystów będzie czekało blisko stu partnerów – hotele, restauracje, muzea. Pełna lista partnerów uaktualniana jest na stronie internetowej www.poznan.pl (wersja angielska – www.poznan.pl). Na stronie zamieszczony zostanie pełen program atrakcji turystycznych, które czekają na wszystkich zupełnie za darmo. Przewodnicy miejscy będą oprowadzać po Ostrowie Tumskim, pokażą podziemia pierwszej polskiej katedry – miejsce pochówku pierwszych polskich władców. Przechadzki poprowadzone będą także na poznańskim Starym Rynku, w Dzielnicy Zamkowej, śladem Traktu Królewsko-Cesarskiego i w kilkunastu innych miejscach. Swoje podwoje znów otworzą obiekty, których codzienne zwiedzanie w Poznaniu jest niemożliwe. Przez dwa dni miasto zamieni się w planszę do gry za sprawą kolejnej edycji gry miejskiej. Z kolei miłośnicy piwa zostaną zaproszeni na specjalne kursy degustacji do Centrum Wycieczkowego Lech, na których dowiedzą się jak oceniać smak, zapach, wygląd i dźwięk piwa.
Wciąż istnieje jeszcze szansa, aby dołączyć się do akcji. Akcja otwarta jest dla wszystkich, którzy oferują usługi turystyczne i gotowi są obniżyć ich ceny w weekend 5-6 czerwca o 50%. Koordynatorem akcji jest Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna
źródło www.poznan.pl
{{moduly ntltresc}}