☰ menu

Akcja w Poznaniu

czw.-pt.
22.09-30.09.2011

 

Testy wykazały, że wózek głęboki najlepiej jest ustawić przodem do kierunku jazdy a koła znajdujące się z tyłu zablokować hamulcem. Natomiast spacerówkę powinno się ustawić tyłem do kierunku jazdy, pozostawiając koła niezabezpieczone. W każdym z przypadków warto dodatkowo trzymać wózek za rączkę. Najmniej bezpieczne jest ustawienie wózka bokiem do kierunku jazdy. Nie dość, że pojazd małego pasażera jest o wiele mniej stabilny, to na dziecko działają siły poprzeczne, które są bardziej odczuwalne niż wzdłużne. Wyniki badań prezentujemy w przewodniku .pdf, który można pobrać na naszej stronie internetowej www.mpk.poznan.pl

Do badań wybrano dwa typowe wózki dziecięce – głęboki oraz spacerówkę. Podczas testów w wózkach umieszczono specjalne manekiny, o masie odpowiadającej masie małego dziecka. Na manekinach zainstalowane zostały trójosiowe przetworniki drgań, które podczas nagłego hamowania rejestrowały przyspieszenia działające na główkę małego pasażera.
Wózki ustawiono przodem, tyłem oraz bokiem do kierunku jazdy, w miejscu oznakowanym w pojazdach jako miejsce dla wózków. Analizy przeprowadzono podczas nagłego hamowania przy prędkości 30 oraz 40 km/h. Do badań wybrano dwa pojazdy – tramwaj niskopodłogowy Siemens Combino oraz autobus niskopodłogowy MAN.

To już trzecia edycja kampanii „MAMY miejsce", skierowanej do rodziców i opiekunów podróżujących komunikacją miejską wraz z dziećmi. Chcemy regularnie przypominać o tym jakie prawa mają oni w pojazdach transportu publicznego, a jednocześnie wskazywać im ułatwienia i inne kwestie, które warto wiedzieć. W pierwszej edycji udostępniliśmy mamom i tatusiom przewodnik, który pokazywał jakimi drzwiami najlepiej będzie im wsiąść z wózkiem do pojazdu. Za drugim razem skierowaliśmy się do pasażerów, przypominając, że opiekun z maluszkiem ma w pojeździe swoje miejsce i że warto być życzliwym, pomagać i ustępować. Tym razem postanowiliśmy zbadać czy rodzice, stawiając wózek w różnych konfiguracjach, nie narażają małego pasażera na ryzyko dodatkowego urazu w przypadku gwałtownego, awaryjnego hamowania.

Podróżujmy świadomie i bezpiecznie!

 

 

 

 

Exit mobile version