Bohaterem przedstawienia jest rówieśnik widzów, około półtoraroczny Jacuś. Chłopczyk przenosi się we śnie do Afryki – Afryki z bajek na dobranoc, czyli ciepłej, egzotycznej krainy, zamieszkanej przez przyjazne zwierzęta. Usadowione wygodnie na poduszkach dzieci obserwują, jak Jacuś wspina się na palmę, jeździ na zebrze, bawi się z tańczącą małpą i sympatyczną żyrafą. Spektakl pozbawiony jest warstwy tekstowej (poza wydawanymi przez bohatera okrzykami „Bum!" czy „Hopla!") – aktorzy odgrywają prostą fabułę za pomocą gestów i mimiki.
Bardzo ważnym elementem przedstawienia jest kolorowa, trikowa scenografia Jolanty Brejdak, zaskakująca małych widzów kolejnymi niespodziankami: wieszak znienacka zamienia się w palmę, kolorowa piłeczka – w słonia, samochodzik – w hipopotama, w skrzyni ukrywa się żyrafa, a niebieska kurtyna, która jeszcze przed chwilą była rozgwieżdżonym niebem, staje się kołdrą, okrywającą zmęczonego wycieczką bohatera. Pogodna ilustracyjna muzyka Pawła Dudzika, łącząca afrykańskie rytmy z dźwiękami pozytywki, uspokoi i wprawi w dobry nastrój nawet najbardziej nieśmiałe i wrażliwe maluchy.
scenariusz: Mariola Fajak-Słomińska
reżyseria: Mariola Fajak-Słomińska i Janusz Słomiński
scenografia: Jolanta Brejdak
muzyka: Paweł Dudzik
występują: Patrycja Łacina-Miarka, Edyta Skarżyńska, Tomasz Maśląkowski
Scena Kameralna; czas trwania: 30 minut
Afrykańska przygoda
28 kwietnia 2012 r., godz. 16.00 ( premiera)
gramy: 29 kwietnia 2012r., godz.12.00
Teatr dla najnajmłodszych, rozwijający się w Europie już od ponad dwudziestu pięciu lat, rozpropagowało w Polsce kilka lat temu poznańskie Centrum Sztuki Dziecka – w 2006 r. odbyło się zorganizowane przez nie seminarium, na którym pojawili się prekursorzy tego nurtu: Roberto Frabetti i bolońska grupa La Baracca. To właśnie w Poznaniu powstały pierwsze polskie spektakle dla dzieci młodszych niż przedszkolne – „Co to?" Studia Teatralnego BLUM i „Plumplumdzyńdzyńbum…" Ireny Lipczyńskiej i Beaty Bąblińskiej.
Dziś przedstawienia dla najnajmłodszych wyrastają w Polsce jak grzyby po deszczu, wchodząc do stałego repertuaru teatrów instytucjonalnych, a szeroko rozumiana sztuka dla najmłodszych ma już nawet swoje festiwale – Sztuka Szuka Malucha w Poznaniu (od 2010 r.) czy Festiwal Sztuki dla Najnajmłodszych w Suwałkach (pierwsza edycja w 2012 r.).
Spektakle dla najnajmłodszych trwają zwykle około pół godziny. Tworzone są we współpracy z psychologami i pedagogami dziecięcymi, co pozwala idealnie dostosować je do możliwości percepcyjnych dzieci młodszych niż przedszkolne. Wspaniale rozwijają inteligencję emocjonalną dziecka, uwrażliwiają je na sztukę i oswajają z teatralnymi środkami wyrazu. Twórcy przedstawień dla najnajmłodszych są świadomi ciążącej na nich odpowiedzialności – to od nich zależy, jak pierwsza wizyta w teatrze zapisze się w pamięci malucha.