Japońskie animacje dla dzieci 60′
Pokażemy 7 niemych animacji z lat 1928-1935. Dzieci (powyżej 6 roku życia) będą miały okazję poznać kulturę Japonii ucząc się klasycznych tańców z czarnym kotkiem, wyruszając w podróż pociągiem Taro czy „biorąc udział" w zawodach sportowych. Poznają też dzielnego Momotaro. Obejrzymy animacje: „Niepokonany Momotaro", „Czarny kot", „Pociąg Taro", „Dożynki", „Skradziona lampa", „Dzień sportu w wiosce zwierząt", „Dlaczego może jest słone?".
Muzyka – Karolina Rec i Hubert Zemler
Zestaw rekomendowany dla dzieci powyżej 6 roku życia.
ŚWIAT Z PAPIERU – ORIGAMI
26 czerwca o 14.00 w Iluzjonie odbędą się warsztaty dla dzieci
z animacji poklatkowej (stop-motion) z wykorzystaniem sztuki orgiami. Dzieci zrealizują krótką etiudę w oparciu o wymyślony scenariusz i rozrysowany storyboard. Film będzie realizowany
w technice animacji przestrzennej, za pomocą animacji stop-motion, z użyciem lalek wykonanych z orgiami oraz innych papierowych rekwizytów przystosowanych do animacji. Słowem – kluczem warsztatów jest origami. Uczestnicy warsztatów będę mogli doświadczyć jak rzeźba z papieru może stać się bohaterem
ich filmu. To doświadczenie ma na celu nie tylko pogłębić ich wiedzę o tajnikach animacji
w kreowaniu ruchu postaci w filmie animowanym, ale przede wszystkim zwrócić uwagę na to,
że rzeźba z papieru może zamienić się w pełnowartościowego bohatera filmu. Świat animacji
to niekończąca się opowieść o zmianach, przetworzeniach, przekształceniach, zdeformowaniu. Papier ze względu na swoje wyjątkowe właściwości jest idealnym materiałem w kreowaniu filmu animowanego. Podczas spotkania oprócz animacji poklatkowej dzieci będą miały okazję nauczyć się sztuki origami.
Warsztaty dla dzieci powyżej 7 roku życia. Liczba miejsc ograniczona. Brak możliwości rezerwacji miejsc.
***
26 kwietnia 2015, godz. 14.00:
warsztaty dla dzieci z animacji poklatkowej z wykorzystaniem sztuki origami
ok. 180′ (sala MAŁA CZARNA)
prowadzenie – Daria Kopiec
26 kwietnia 2015, godz. 16.00
Japońskie animacje dla dzieci 60′ (sala STOLICA)
muzyka – Karolina Rec i Hubert Zemler
Wydarzenia w ramach 12. ŚWIĘTA NIEMEGO KINA, ILUZJON: 23-26 kwietnia 2015
ceny biletów:
normalny – 25 zł, ulgowy – 20 zł
warsztaty dla dzieci – 20 zł
Liczba miejsc ograniczona. Brak możliwości wcześniejszej rezerwacji miejsc
rezerwacje: kasa kina – 22 462 72 60; iluzjon.rezerwacje@fn.org.pl
Kino Iluzjon Muzeum Sztuki Filmowej
ul. Narbutta 50 a, Warszawa
***
Japońskie animacje dla dzieci 60′, muzyka:
Karolina Rec – Wiolonczelistka, kompozytorka, muzykoterapeutka, absolwentka Akademii Muzycznej w Gdańsku i Uniwersytetu Gdańskiego (psychologia), ukończyła staż muzykoterapeutyczny w Instytucie Psychiatrii i Neurologi w Warszawie. Obecna na scenie muzyki niezależnej od 8. lat. Chociaż otrzymała muzyczne wykształcenie i zgłębiała techniki gry flamenco na wiolonczeli, w swojej grze stara się łączyć osobisty język improwizacji, traktujący instrument niestandardowo, elementy eksperymentu i alternatywne podejście do melodii. Jest współautorką licznych wydawnictw płytowych, muzyki do kilkunastu spektakli teatralnych (m.in. Pionokia w Nowym Teatrze). Współpracowała m. in. z Girls Against Boys, Paulem Brody′m, Piotrem Kurkiem, Etamskim, Ścianką, Coldair i in. Niebawem ukaże się jej solowe wydawnictwo Resina, które jest owocem eksperymentów, łączących wiolonczelę i proste narzędzia elektroniczne.
Hubert Zemler – perkusista, kompozytor i improwizator, aktywny uczestnik warszawskiej sceny muzyki niezależnej i eksperymentalnej. W 2004 r. ukończył studia w klasie perkusji na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Przez lata zbierał doświadczenia ze skrajnie odległych muzycznych światów: od muzyki improwizowanej i eksperymentalnej przez muzykę współczesną i klasyczną po muzykę jazzową i etniczną. Ciągle poszukujący, konsekwentnie podążający swoją drogą, wytworzył własne, oryginalne brzmienie, poparte niespotykaną wrażliwością, pomysłowością i niebywałą techniką gry.
Instrumentarium Huberta Zemlera stanowią wszelkiego rodzaju instrumenty perkusyjne, zarówno membranofony, jak i idiofony o określonej lub nieokreślonej wysokości dźwięku. Nierzadko sięga on również po różnego rodzaju obiekty, których pierwotnym przeznaczeniem nie zawsze był kontekst muzyczny. Czasem posiłkuje nietypowymi instrumentami klawiszowymi i syntezatorem analogowym. Instrumenty to m.in. balafon, tam-tam, kasziszi, frusta, surdo, fleksaton, guiro, raganella, ekpiri…
Warsztat filmu animowanego metodą animacji poklatkowej
Prowadzenie: Daria Wiktoria Kopiec
Daria Wiktoria Kopiec – reżyser filmowy i teatralny, realizator teledysków. Urodzona w 1983r.
W 2003r. ukończyła Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych w Gdyni – Orłowo. Studentka Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. Absolwentka Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi na Wydziale Operatorskim, specjalizacja: Animacja i Filmowe Efekty Specjalne. Od listopada 2006r. do marca 2007r. stażystka w École Nationale Supérieure des Arts Visuels – La Cambre w Brukseli. Od 2010r. członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. W 2010r. laureatka stypendium naukowego dla członków Koła Młodych Stowarzyszenia Filmowców Polskich. W 2013r. laureatka stypendium artystycznego Prezydenta Miasta Łodzi. Laureatka stypendium twórczego w 2014 roku z budżetu Ministerstwa Kultury
i Dziedzictwa Narodowego.
