☰ menu

Mój Przyjaciel Miś

Scenariusz zajęć w przedszkolu pluszowy miś
Cel główny:

– integrowanie zespołu świetlicowego,
– czerpanie radości z zabaw;

Cele operacyjne:
uczeń:
– aktywnie uczestniczy w zajęciach;
– potrafi wypowiedzieć się na określony temat
– rozwija sprawność manualną i ruchową;
– wykonuje pracę plastyczną;

Metody: ekspresyjne, praktycznego działania;
Formy: indywidualna, zespołowa;
Środki dydaktyczne: puzzle przedstawiające sylwetki postaci bajkowych misiów,
płyta CD z piosenką pt.”Jadą, jadą misie…”, 3 miski z niewielką ilością miodu, kolorowe kartki, farby do malowania palcami, fartuszki, sznurek, kolorowe klamerki, słodki poczęstunek – misie – żelki;

Przebieg zajęć:
1. Powitanie dzieci „Misiowy uścisk” – zabawa integracyjna w kole.
Prowadzący wita dzieci zabawą: „Misia uścisk przesyłam w krąg, niech powróci do mych rąk”.

2. „Misiowe” puzzle.
Uczniowie podzieleni są na 3 zespoły 3,4-osobowe. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze ułożenie puzzli przedstawiających sylwetki postaci znanych bajkowych misiów.
Miś Baloo
Mis Koala
Miś Yogi
Miś Paddington
Miś Puchatek
Miś Uszatek

3. „Taniec wesołych Misiów” – zabawa ruchowa.
Przy piosence „Jadą, jadą misie…” uczniowie poruszają się w rytm muzyki po całej sali.
Na umówiony znak dzieci wykonują polecenia nauczyciela:
– misie wesoło podskakują,
– misie wspinają się na drzewo po miód,
– misie wylizują miód z dzbanka,
– misie opędzają się od roju pszczół,
– misie głaszczą się po najedzonym brzuszku,
– misie smacznie zasypiają;

4. „Kto szybciej zje miodek?”
Uczestnicy zabawy wybierają z każdej drużyny jedną osobę. Zadaniem dzieci jest jak najszybsze zjedzenie miodu z miseczki (uwaga: tylko za pomocą języka, bez użycia rąk). Wygrywa ta osoba, która najszybciej zje miodek z miseczki i będzie miała czystą buzię.

5. „Mój ulubiony miś” – malowanie palcami.
Uczniowie siadają przy stolikach, na których przygotowane są kolorowe kartki papieru oraz farby do malowania palcami. Dzieci malują „misiowe” portrety.

6. „To mój przyjaciel”- ekspozycja prac.
Nauczyciel rozwiesza rysunki dzieci na sznurku. Każde dziecko krótko charakteryzuje swojego ,,misiowego” bohatera.

7. „Małe co nieco” – słodki poczęstunek misiami – żelkami.
Prowadzący dziękuje dzieciom za wspólną zabawę i zaprasza ich na słodki poczęstunek.

Agnieszka Gromelska, nauczycielka SP nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi im. H. Ch. Andersena w Olsztynie.

Exit mobile version