Do akcji przyłączyło się wiele podmiotów, które pod szyldem Czytelmanii organizowały wydarzenia na rzecz promocji czytelnictwa. W związku z sukcesem I edycji Kampanii w okresie październik 2006 – czerwiec 2007 odbywa się druga edycja Czytelmanii. W tym czasie w sklepach sieci Empik odbywają się ciekawe wydarzenia, propagujące hasło kampanii „Dużo czytam – dużo wiem” i zachęcające społeczeństwo do czytania.
Klub Czytelmaniaka
W celu poszerzenia akcji planowane jest również stworzenie Klubu Czytelmaniaka. Wszystkie podmioty, które włączą się w akcję i w jej ramach będą organizować wydarzenia promujące książki i czytanie, zostaną zrzeszone we wspomnianym Klubie.
W związku z kampanią tworzony jest także Kanon Czytelmaniaka – zestaw książek, które mają charakter ponadczasowy, po które sięga się kilka razy i które zmieniają nasze codzienne życie. Spośród zgłoszeń zostanie wybranych 20 pozycji. Na propozycję czekamy pod adresem czytam@czytelmania.pl.
Festiwal Czytelmanii
Punktem kulminacyjnym całej akcji będzie Festiwal Czytelmanii (11-17 czerwca 2007), podczas którego w całym kraju organizowane będą „święta książki”. Dodatkowo, podczas Festiwalu nieodpłatnie rozdawana będzie książka–prezent, która zostanie wydana specjalnie na potrzeby Kampanii. W tej edycji Czytelmanii książkowym prezentem będzie, dotychczas nie publikowane w Polsce, opowiadanie słynnego pisarza Haruki Murakami pt. „Tony Takitani”.
Druga edycja Kampanii odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Organizator Kampanii:
Fundacja Commitment to Europe arts & business
www.cte.org.pl
Sponsorzy:
Stora Enso
PAPYRUS
Szczegółowych informacji udziela:
Polska Izba Książki Zuzanna Ziajko
Sieć księgarni EMPIK tel: (22) 499 0202
Sieć kawiarni TCHIBO kom: 0609 738 047
Wydawnictwo MUZA
RMF FM
Warsaw Insider
Przekrój