☰ menu

Bycie tatą – to łączy wielu mężczyzn

Bycie-tatą-8211-to-łączy-wielu-mężczyzn
📖 Czyta się średnio w 4 min. 🕑

Ojcowski konkurs

Na antenie TVP2 wyemitowano tematyczne reportaże , a na antenie Radia Zet można było usłyszeć wypowiedzi dzieci o tym jak lubią bawić się z tatą, z wyrażaną nutą tęsknoty i żalu, że ojcowie mają dla nich tak mało czasu. Sponsorami Kampanii są : Haribo i Nutricia.

Konkurs „Bycie tatą to działanie każdego dnia” doskonale wpisał się w idee i cel kampanii – był rozwiązaniem komunikacyjnym i swoistego rodzaju badaniem świadomego zaangażowania ojców w wychowanie dziecka. Do Fundacji nadesłanych zostało w terminie dokładnie 123 prace z różnych regionów Polski, oraz kilka prac z zagranicy.A tak szczegółowo przedstawia się lista nadesłanych prac ze wszystkich województw w porządku alfabetycznym :

Dolnośląskie – 13, Kujawsko-pomorskie – 6, Lubelskie – 7, Lubuskie – 1, Łódzkie – 8

Małopolskie – 13, Mazowieckie – 9, Opolskie – 5, Podkarpackie – 10, Podlaskie – 1

Pomorskie – 9, Śląskie – 12, Świętokrzyskie – 3, Warmińsko-mazurskie – 3,

Wielkopolskie – 12, Zachodniopomorskie – 7, Inne kraje – 2

Zwycięzkie pomysły

Wśród nadesłanych prac zdecydowanie najbardziej popularne okazały się być zabawy na świeżym powietrzu – puszczanie latawców, wycieczki rowerowe i piesze do lasu lub w góry, zabawy na placu zabaw, jazda na łyżwach i sankach. Wyróżniliśmy takie, które wskazywały na twórczą inwencję ojców. Wymyślanie różnych sytuacji, opowiadań i postaci w zabawach z dzieckiem, wciąganie go do zabaw wyobraźnią, wymyślanie wierszyków i innych zabaw słowami, robienie przedstawień, inscenizacji bajek i zabawy logiczne. Na uwagę zasługują również zabawy długofalowe, uczące dziecko zaangażowania i cierpliwości. Formy nadesłanych prac również były niekonwencjonalne i zróżnicowane – opisy ze zdjęciami, mini-eseje ilustrowane pracami dzieci, własnoręcznie wykonane prace plastyczne, wiersze oraz filmy z udokumentowanymi pomysłami na zabawy. Zwycięzca konkursu zostanie wybrany do końca sierpnia przez jury, w którego składzie są przedstawiciele Fundacji Komunikacji Społecznej, magazynu Rodzice oraz Bartłomiej Topa – aktor, który jest również ojcem małego Antka. Zwycięzca zostanie nagrodzony wycieczką do Egiptu dla całej rodziny,ufundowanego przez biuro podróży Itaka. Oficjalne wyniki konkursu zostaną ogłoszone już 15 września w październikowym wydaniu Magazynu Rodzice.

Ważny wniosek

Jednym z ważniejszych wniosków płynących z kampanii jest fakt, że ojcowie starają się spędzać z dzieckiem czas na różne sposoby. Czasem nie można nazwać tych zajęć zabawą, ale sama rozmowa, czy okazywanie w różny sposób uczuć oraz ciepła psychicznego i fizycznego pozostaje dla dzieci i ich rodziców sferą bardzo osobistą, a przez to niezwykle wartościową i cenną. Jak wynika z prac, pomysłowość rodziców, zaangażowanie w rozwój i edukację dzieci jest dosyć powszechnym zjawiskiem. Rodzice starają się przekazać dziecku poprzez dialog i zabawę, pewne wartości i normy moralne, a także nauczyć ich umiejętności przydatnych w dorosłym życiu.

Wyniki konkursu są dowodem na to, że ojcowie chcą i potrafią spędzać czas ze swoim dzieckiem w sposób oryginalny i wartościowy. Zaproponowane zabawy, poza tym że są doskonałym i podstawowym źródłem więzi między rodzicem a dzieckiem, mają często wymiar dydaktyczny i edukacyjny, co jest dla nas szczególnie ważne z punktu widzenia profilaktyki problemów społecznych.

Program Być Rodzicem:

Program został stworzony dla przyszłych i obecnych rodziców. Ma być źródłem inspiracji oraz zachęty do poszukiwania i odkrywania drogi do bycia mądrym i świadomym rodzicem poprzez budowanie zdrowej komunikacji z dziećmi i prawdziwego kontaktu opartego na szacunku, otwartości i zaufaniu.

więcej informacji : www.bycrodzicem.pl

Polecamy również Jaki jest tata…  oraz Urlop ojcowski – więcej czasu dla rodziny

 

Exit mobile version