Gra powstała we współpracy z psychologiem dziecięcym i bazuje na najnowszych odkryciach badawczych neuropsychologii. Grająca w nią osoba ćwiczy m.in. refleks, funkcje wykonawcze (kontrola i hamowanie) orazskupienie uwagi, co znacząco przyczynia się do ogólnej poprawy funkcjonowania poznawczego.
Spora cześć badań wskazuje, że gry, nawet te najprostsze, mogą mieć pozytywny wpływ na nasze umiejętności i rozwój. U dzieci poprawia się motoryka na linii ręka – oko,zauważa się lepszą regulację emocji oraz ogólny rozwój poznawczy, uwzględniający szybkość reakcji, widzenie, koncentrację i rozpoznawanie bodźców. Przy projektowaniu gry zwrócono uwagę na to, by uwzględnić te elementy – mówi Witold Siekierzyński, psycholog współpracujący z Macro Games S.A.
Premiera gry odbyła się na targach motoryzacyjnych Moto EXPO XXI w strefie dziecięcej, gdzie najmłodsi mieli okazję spędzić czas m.in. w świecie Minecraft – grając, rysując, kolorując oraz biorąc udział w zabawach i animacjach specjalnie przygotowanych przez zespół Mycraft.pl – największego i najstarszego w Polsce centrum społeczności Minecraft. Cukierowo spotkało się z bardzo życzliwym przyjęciem. Rodzice zachwalali nie tylko prostotę gry, ale też przyjazną dla dziecięcego oka szatę graficzną.
Już pod koniec miesiąca graczom udostępniona zostanie dodatkowa funkcjonalność, dająca możliwość uzyskania specjalnych bonusów. Pilotaż tej akcji został zaplanowany we współpracy z operatorem sieci telefonii komórkowej T-Mobile.
Producentem Cukierowo jest Macro Games S.A., spółka giełdowa działająca w segmencie nowych technologii – w szczególności w obszarach cyfrowej rozrywki i edukacji. Macro Games S.A wspiera rozwój e-sportu, m.in. poprzez prowadzenie zintegrowanych platform dla graczy i e-sportowców, organizując i transmitująceventy czy poprzez tworzenie największej ligi Counter Strike: GO w polskiej sieci. Projektuje też gry edukacyjne dla dzieci, zarówno dedykowane do świata gry Minecraft, jak i przeznaczone na urządzenia mobilne. Cukierowo zostało wprowadzone na polski rynek w ramach współpracy z firmą Big Blue Marble Inc.
Zabieram dzieci z sieci
Kurs dla rodziców cyfrowych dzieci
Nauka zdalna spowodowała, że twoje dziecko nie odchodzi od komputera nawet w wolnym czasie? Czujesz się bezsilny jako rodzic? Nie wiesz, gdzie wytyczyć granice i jak je egzekwować? Chciałbyś nawiązać z dzieckiem konstruktywny dialog na temat używania mediów elektronicznych?
Ten kurs jest właśnie dla ciebie!
Aplikacja jest już dostępna dla urządzeń opartych o system Android, jednak wkrótce cieszyć będą nią się mogli również użytkownicyiOS. Grę można pobrać na stronie www.cukierowo.pl i w sklepie Google Play.
***
Macro Games S.A. jest spółką notowaną na NewConnect. Realizuje zadania biznesowe w segmencie nowych technologii, gier i elektronicznej rozrywki. Tworzy swoją pozycję biznesową gromadząc w portfelu rozwiązania i technologie internetowe, związane z szeroko rozumianą działalnością w obszarach mediów elektronicznych. Realizuje również innowacyjne projekty przeznaczone dla społeczności graczy.
MyCraft.pl
MyCraft. pl jest najstarszym polskim portalem poświęconym edukacyjnej grze Minecraft. Stanowi jednocześnie centrum rozrywki dla fanów gry, którzy znajdą tu wiele ciekawych porad, forum będące centrum dyskusyjnym i unikalną encyklopedią do gry oraz sklep internetowy z licencjonowanymi …
Wyspa w CH Arkadia - Al. Jana Pawła II 82; Warszawa