powr鏒
Dla rodzicow Zima Bal karnawa這wy dla dzieci - zabawa dla wszystkich.

Bal karnawa這wy - zabawa dla wszystkich

Propozycja balu karnawa這wego dla dzieci zg這szona na konkurs pt.: "Bal Karnawa這wy Dla Dzieci". Autork pomys逝 jest Pani Anna Pi徠ek z Tarnobrzegu. W balu bior udzia zar闚no przedszkolaki, panie przedszkolanki i rodzice.

„Bal karnawa這wy z przedszkolakami i ich rodzicami"

Autorka pomys逝:
Anna Pi徠ek – nauczycielka przedszkola nr 13 im. Jana Paw豉 II w Tarnobrzegu. 

Cel gówny:
- zintegrowanie dzieci, ich rodziców oraz personelu przedszkola podczas wspólnej zabawy

Cele operacyjne:
Dziecko:
- okazuje rado嗆 ze wspólnej zabawy oraz ta鎍ów,
- bierze aktywny udzia w konkursach,
- potrafi zach璚i do wspólnej zabawy rodziców.

Rodzic:
- bli瞠j poznaje 鈔odowisko przedszkola, personel oraz pozosta造ch rodziców,
- obserwuje zachowanie swojego dziecka w grupie.

Personel przedszkola:
- poznaje rodziców naszych wychowanków,
- zach璚a ich do wspólnej zabawy.

Dekoracja:
Dekoracja sali w kolorystyce bia這 – niebiesko- srebrnej ( witra瞠 i bombki w kolorze szafirowo –srebrnym, bia貫 gwiazdki, b喚kitne baloniki pogrupowane w k瘼ki, „woale” z bibu趾i w kolorze b喚kitno – bia造m.( widoczne na za陰czonym zdj璚iu).

Przebieg balu:

1. POWITANIE.
Serdeczne powitanie wszystkich przyby造ch go軼i
(Ch皻ni rodzice zostali wcze郾iej zaproszeni na bal i poinformowani o jego przebiegu i poproszeni o aktywne w陰czanie si w jego przebieg. Bal w przedszkolu trwa ca造 dzie, za rodzice mog w dowolnym momencie go opu軼i – jest to podyktowane ich zobowi您aniami wynikaj帷ymi z wykonywanej pracy).

2. PREZENTACJA STROJÓW.
Wszyscy go軼ie stoj lub siedz, za przedszkolaki przy muzyce prezentuj indywidualnie lub w parach wspaniale stroje karnawa這we. Wszystkie dzieci nagradzamy gromkimi brawami.

3.TANIEC INTEGRACYJNY.
(pomys zaczerpni皻y z „Pedagogiki zabawy”)
Rodzice tworz pary z w豉snymi dzie熤i, stoj twarzami do siebie i tworz wspólnie z wszystkimi pozosta造mi uczestnikami balu jedno kolo wspó雀rodkowe – dzieci ko這 wewn皻rzne, rodzice kolo zewn皻rzne. Nauczycielka wcze郾iej demonstruje piosenk i wykonywane do niej czynno軼i ruchowe.
- „Wszy-scy s” – 3 kla郾i璚ia w swoje r璚e,
- „wi-tam was” – 3 kla郾i璚ia w r璚e partnera,
- „za-czy-na” – 3 kla郾i璚ia w naprzemienne r璚e (np. r璚e prawe),
- „my ju czas” – 3 kla郾i璚ia w naprzemienne drugie r璚e ( r璚e lewe),
- „je-stem ja” – wskazujemy d這闓i na siebie,
- „je-ste ty” – wskazujemy d這闓i na partnera,
- „raz, dwa, trzy” – 3 kla郾i璚ia w swoje r璚e.
- na zako鎍zenie 酥iewanej sekwencji, robimy „cze嗆” z partnerem i mówimy swoje imi – przedstawiamy si. Po tej cz窷ci, dzieci pozostaj bez zmian – w wewn皻rznym kole, natomiast rodzice przechodz do kolejnego partnera – przesuwaj si do kolejnego dziecka (w praw stron). Zabaw powtarzamy do momentu a wszyscy si poznaj lub przerywamy w dowolnym momencie (np. gdy który z jej uczestników jest znu穎ny).

4. WSPÓLNE PL﹖Y.
Wspólne tance przedszkolaków, rodziców oraz personelu przy muzyce np. Majki Je穎wskiej.

5. KONKURS ZAGADEK MUZYCZNYCH.
Wspólnie siadamy w du篡m kole na dywanie i nauczycielka z kasety lub p造ty CD w陰cza naprzemiennie zagadki najpierw dla dzieci, nast瘼nie dla rodziców:
- dla dzieci, fragment znanej piosenki poznanej w przedszkolu lub nagrany „odg這s przyrody”,
- dla rodziców fragment piosenki – przeboju z lat 70-tych, 80-tych lub 90-tych.

Zwyci瞛cy zostaj nagrodzeni brawami i przygotowanymi emblematami - naklejkami: „MISTRZ ZAGADEK”.

6. WSPÓLNE TA哸E.
Wszyscy wspólnie ta鎍z np. przy akompaniamencie piosenek dla dzieci w wykonaniu Natalki Kukulskiej.

7. KONKURS RYSUNKOWY.
W s御iedniej sali s przygotowane sztalugi, porozwieszane na nich du瞠 arkusze papieru i kolorowe flamastry i apaszki. Konkurs odbywa si w parach: przedszkolak- rodzic lub przedszkolak- pracownik przedszkola (w przypadku np. nieobecno軼i rodzica). Wybrana osoba z pary ma zawi您ane apaszk oczy i ma za zadanie narysowa jak najdok豉dniej portret partnera: rodzica lub przedszkolaka. Druga osoba z pary kieruje ruchami – r瘯 „rysownika”. Po narysowaniu wspólnie ogl康amy portrety, nagradzamy uczestników brawami i przywieszamy emblematy-naklejki (wykonane lub podklejone na papierze samoprzylepnym): „MISTRZ PORTRETU”.

8.TA哸E, KTÓRE WSZYSCY ZNAMY.
Wspólnie ta鎍zymy znane tance np. „kaczuchy”, „lambada”, „makaren” lub znanego „w篹a” przy akompaniamencie znanej melodii.

9. WSPÓLNY POCZ邘TUNEK.
Wspólnie przechodzimy do salo jadalnej na pocz瘰tunek: dzieci jedz placki i ciasteczka upieczone przez mamy i pij soki owocowe lub herbat, rodzice równie cz瘰tuj si ciastami a pij kaw lub herbat.

10. KONKURS TANECZNY.
Konkurs odbywa si w parach np. rodzic z dzieckiem. Ka盥a para otrzymuje nadmuchany wcze郾iej balonik, lub rozdaje si balony, które nadmuchuj rodzice. Wszystkie pary przy muzyce ta鎍z z balonem umieszczonym mi璠zy brzuchami, rytmicznie si poruszaj帷. Z parkietu schodz pary, którym wypad lub p瘯 balon – balonu nie mo積a poprawia lub podtrzymywa r瘯ami. Parom odpadaj帷ym z konkursu dzi瘯ujemy brawami. Dziesi耩 lub pi耩 najlepszych par (w zale積o軼i od pocz徠kowej ilo軼i par), nagradzamy brawami i odznakami na papierze samoprzylepnym : „MISTRZ TA哸A”.

11. ZNANE ZABAWY KOΜWE.
Wspólnie bawimy si w znane wszystkim uczestnikom zabawy np. „Mam chusteczk haftowan” , „Rolnik sam w dolinie”, „Miotlarz”, „Stary nied德ied” itp.

12. KONKURS HUMORU.
Ka盥y uczestnik konkursu ma za zadanie opowiedzie dowcip, 鄉ieszn historyjk, 瘸rcik lub zademonstrowa np. 鄉ieszn min lub zilustrowa weso陰 sytuacj. Wszystkich uczestników nagradzamy brawami i odznakami: „MISTRZ HUMORU”.

13. KOSZE OBFITO列I – WSPÓLNY POCZ邘TUNEK.
Wszyscy przechodz do s御iedniej Sali na pocz瘰tunek sk豉daj帷y si z owoców, ciastek i soków.

14. TANIEC PO浩GNALNY.
Wszyscy wspólnie ta鎍z korowód taneczny i dzi瘯uj sobie nawzajem za wspóln zabaw.

15. PAMI﹗KOWE ZDJ犴IA.
Wszyscy robi sobie zbiorowe zdj璚ia, grupowe oraz przy choince.

16. PODZI艼OWANIE.
Nauczycielka dzi瘯uje wszystkim za wspania陰 zabaw oraz za przybycie i wr璚za wszystkim emblematy: „MISTRZ DOBREJ ZABAWY” oraz wykonane i przygotowane wcze郾iej „MASKI KARNAWAΜWE”, które wszyscy uczestnicy wspólnej zabawy zabieraj do domu.

WARTO!
Tak zorganizowana i przygotowana zabawa karnawa這wa jest wspania陰 zabaw dla wszystkich jej uczestników. Dzieci maj wiele rado軼i wynikaj帷ej z konkursów i wspólnych zabaw z rodzicami. Rodzice lepiej si poznaj mi璠zy sob, poznaj personel przedszkola oraz w atmosferze rado軼i sp璠zaj czas ze swoimi pociechami. Jest to wspania造 czas do prze豉manie ewentualnych zahamowa lub barier w relacjach: „rodzic – nauczyciel”.

 

REDAKCJA:

Pani Anna otrzymuje od nas w nagrod ksi捫k SPOΒCZNEGO INSTYTUTU WYDAWNICZEGO ZNAK - zbiór wierszy Marcina Brykczy雟kiego mistrzowsko zilustrowany przez profesora Janusza Stannego pt. "Czarno na bia造m i bia這 na czarnym".

 

 

Zapraszamy do lektury pierwszych nap造waj帷ych scenariuszy - Dzia artykuów - Miasto Dzieci "Konkursy literackie".

 

 

 
Pom騜 si nam rozwija. Podziel si tym artyku貫m na Facebooku:
zostaw komentarz
Twoje imi lub nick
CAPTCHA Image Prze豉duj
Przepisz kod z obrazka
Tw鎩 komentarz Wy郵ij komentarz
komentarze
opole
2014-01-22 14:59:26
dawajcie cos do 2 klas

Nowo軼i wydawnicze

Jak kura znios豉 jajko

Droga Czytelniczko, Drogi Czytelniku! Jaki zwierz ma w swojej nazwie dwa o? Kto jest podobny do j? Czy istnieje wyraz ko鎍z帷y si na ? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w najnowszej ksi捫ce z serii "KURA ADELA".

wszystkie
NA KA浴 OKAZJ...


Odbierz prezent od Miasta Dzieci!
Zakupy
dodaj produkt
Kreatywne zabawki, kt鏎e wp造n pozytywnie na rozw鎩 Twojego dziecka.
Internetowe warsztaty dla zestresowanych Mam
 
KALENDARZ WYDARZEŃ
kwiecie 
dzisiaj
Pn Wt Cz Pt So Nd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    
nasi eksperci
Wojciech Eichelberger
Psycholog, psychoterapeuta, współtwórca Instytutu Psychoimmunologii
Aneta Strelau
Dietetyk kliniczny z wieloletnim doświadczeniem
zadaj pytanie