Scenariusz zajęć dla dzieci – Powitanie wiosny!

Scenariusz zajęć na powitanie wiosny

Dzien Dobry:)))

Chcialabym podzielić się z Państwem propozycją scenaiusza zajęć dla 5 latków, ktory przygotowałam.
Zabawy te moga być także wykorzystywane w starszych grupach – należałoby jednak wprowadzić małe utrudnienia w zadaniach w zależności od tego, jaki to miałby być wiek dzieci.

Scenariusz zajęć dla 5 latków
Temat: Powitanie wiosny!
Cele zajęć:
– ćwiczenie pamięci
– usprawnianie aparatu oddechowego
– kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał
– kształtowanie sprawności cech motorycznych dziecka
– integracja grupy
– kształtowanie umiejętności rozróżniania kolorów
Metody i formy pracy:
– metody: rozmowa, pokaz, ćwiczenia praktyczne
– formy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne: zielona i czerwona chorągiewka, karki z liśćmi, kwiatkami, chusteczki higieniczne, kartki z motylami, kwiatki z bibułki, pastele, klej, kredki, białe karki A4, plakat z pustym wazonem.

Przebieg zajęć:
Część wstępna:
„Latające ptaszki” – wszystkie dzieci zamieniają się w ptaszki. Na znak podniesienia zielonej chorągiewki ptaszki zaczynają latać w różnych kierunkach. Gdy dzieci zobaczą w górze czerwoną chorągiewkę zatrzymują się.
Część właściwa:
Rozmowa w kręgu o przyjściu nowej pory roku, którą nazywamy wiosną i o darach jakie ma dla nas owa pora przygotowane. Zaznaczamy, że dary zostały ukryte w sali, a zadaniem każdego dziecka jest odszukanie wiosennego skarbu w sali ( liście, kwiatki). Kiedy każdy znajdzie swój skarb ma za zadanie z pomocą pasteli pokolorować owe dary wiosny. Po skończeniu pani pokazuje dzieciom wielki wazon (narysowany na arkuszu papieru) i prosi dzieci, aby każde z nich przykleiło swój dar wiosny tak, aby wazon został zapełniony.
„Kolorowe motylki” – dzieci siedzą w kole. Pani rozdaje im obrazki przedstawiające różne motylki (czerwone, żółte, zielone, niebieskie). Mówi także, żeby każdy z nich zapoznał się ze swoim motylkiem. Na hasło: „zamieniają się miejscami dzieci, które maja motylki koloru np. czerwonego”, wszystkie dzieci z danej grupy zamieniają się miejscami. Na hasło: „kolorowe motylki” – wszystkie dzieci zamieniają się miejscami.
– Przed rozpoczęciem zabawy pani prosi, aby dzieci wydmuchały swoje noski chusteczką higieniczna.

„Wąchanie kwiatków” – dzieci siedzą wygodnie w kole obok kwiatków wykonanych z kolorowej bibułki i wówczas odbywa się wąchanie kwiatów na niby. Dzieci powoli wciągają powietrze noskami tak, aby jak najdłużej zapamiętać ich zapach. Następnie wykonujemy fazę wydechową. Powtarzamy ćwiczenie kilka razy.
„Kwiat na dłoni” – dzieci odrysowują na białej kartce papieru swoja lewą bądź prawa dłoń, a następnie rysują w środku dłoni wiosenny kwiat. Kiedy już wszyscy skończą zadaniem każdego jest pokolorować dłoń oraz kwiat znajdujący się w środku.
Cześć końcowa:
„Kolory” – dzieci siedzą w kole, rzucają do wybranej osoby piłkę i wypowiadają dowolny kolor. Dziecko, które złapało piłkę i usłyszało dany kolor ma za zadanie skojarzyć go sobie z wybranym przedmiotem, np. czerwony – samochód, żółty – tulipan.

Mam nadzieje, że zabawy spodobały się Państwu i zostaną wykorzystane przez rodziców zaglądających na portal miastodzieci.pl:)))))

Pozdrawiam
Justyna Pawlisiak Poznań

 

REDAKCJA MIASTADZIECI.PL

Scenariusz został nadesłany do redakcji na konkurs „Pierwszy Dzień Wiosny 2009”.
Pani Justyna otrzymuje od nas ksiażkę „Żeby nóżki chciały iść” Wydawnictwa Literatura.

Autor tekstu : Justyna Pawlisiak Poznań

ZOBACZ TAKŻE:przedszkolewiosna