Plan na wymarzoną sylwetkę

Skuteczne odchudzanie mamy

Drogie Mamy na pewno często przed ważnym spotkaniem, wyjazdem czy imprezą ze znajomymi z dawnych lat zastanawiacie się, co by tu zrobić, żeby poprawić swój wygląd. Kochane nie obiecujcie sobie tylko, że w klika dni zgubicie tłuszczyk w zdrowy i trwały sposób.
O swoją sylwetkę warto zadbać z wyprzedzeniem. Ponadto, nagłe intensywne ćwiczenia i głodówki mogą skutkować , zamiast wymarzonej sylwetki, wycieńczeniem. Zrobiłam dla was plan i jeśli się do niego zastosujecie przyniesie on lepsze i bardziej długotrwałe efekty.

1. Jedzcie częściej a mniej.
Zamiast trzech dużych posiłków – pięć lub sześć, za to w mniejszych porcjach. Dzięki tej taktyce wasze organizmy spalą więcej tłuszczu. Poprawi się też przemiana materii. Trzy posiłki i trzy owocowe lub jeszcze lepiej warzywne przekąski w międzyczasie pozwolą Wam osiągnąć równowagę energetyczną, ułatwią zrzucenie zbędnych kilogramów i pozbycie się tkanki tłuszczowej podczas uprawiania sportu.

2. Ćwiczcie brzuszki
Kochane mamy dzięki temu wzmocnicie mięśnie, a w połączeniu z dietą i treningami spalającymi tłuszcz (bieganie, jazda na rowerze, stepper, taniec) osiągniecie upragniony płaski brzuch. Najlepiej chodźcie na zajęcia wieczorem, pijcie podczas nich dużo wody. Mniejszy brzuszek i dobre samopoczucie gwarantowane.

3. Policzcie ile kalorii zjadacie w ciągu doby
Nie pomijajcie żadnej przekąski. Aby schudnąć musicie zużywać więcej kalorii niż przyjmujecie w posiłkach.

4. Uważajcie na to, co jecie.
Zwłaszcza na ilość spożywanych tłuszczów nasyconych i tzw. Pustych kalorii, głownie słodyczy. Jeśli zrezygnujecie z 500 kcal dziennie, możecie stracić około 0,5 kg tygodniowo. Wybierajcie chude4 mięsa. Kurczak i ryby mają mało tłuszczu, a ryby morskie, choć tłuste, są źródłem antyutleniaczy, bezcennych dla waszego zdrowia.

5. Skrupulatnie planujcie zakupy i posiłki.
Zapewni wam to zbilansowaną dietę i zmniejszy pokusę wstąpienia do fast foodu czy pizzerii. Nawet jeśli minimalnie zmienicie nawyki żywieniowe, zmniejszycie dawkę spożywanych kalorii. Kontrolujcie liczbę przekąsek np. kupujcie w małych opakowaniach, takich na jeden raz.

6. Jedzcie więcej błonnika
Pozwala utrzymać odpowiednią ilość wody w jelitach. Aktywizuje pracę układu trawiennego i reguluje wypróżnianie. Już po kilku dniach poczujecie się szczuplejsze.

7. Pijcie dużo wody
Jest niezbędna dla waszego zdrowia. Co więcej, jeżeli jesteście permanentnie odwodnione, wasz organizm będzie zatrzymywał wodę w nieodpowiednich miejscach, a gdy pijecie wystraczająco dużo płynów, możecie widocznie wyszczupleć .

8. Pijcie jogurty
Żywe kultury bakterii zmniejszają wzdęcia, likwidują zaparcia, zmniejszają produkcję gazów, dzięki czemu wasze brzuszki robią się płaskie.

9. Wyeliminujcie z diety alkohol, gazowane i słodkie napoje. Kawę możecie pić w dowolnych ilościach, ale bez cukru i śmietanki.

10. Kochane musicie wyznaczyć sobie realne cele.
Upewnijcie się, że waga, którą chcecie osiągnąć, jest dla was zdrową wagą. Pamiętajcie też, że jeżeli zbudujecie dodatkowy kilogram mięśni, to w zamian zgubicie o wiele więcej tłuszczu i zyskacie szczuplejszą sylwetkę. Będziecie wtedy wyglądać lepiej – nawet jeżeli nie zmniejszycie znacznie wagi. Waszymi celami powinno być zdrowe ciało, a nie liczba zrzuconych kilogramów.

Powodzenia!
Aneta Strelau, dietetyk

Autor tekstu : Aneta Strelau