Made In Mazovia 2008

Made-In-Mazovia-2008

Made In Mazovia’2008
Znamy już wyróżnionych w konkursie na najatrakcyjniejsze inicjatywy kulturalne dla dzieci i młodzieży

Energia, pomysł, praca, determinacja – oto podsumowanie tegorocznej pierwszej edycji konkursu Made in Mazovia, zorganizowanego w celu promocji polskiej kultury dla dzieci i młodzieży za granicą.

18 listopada w Dublinie odbyło się uroczyste ogłoszenie wyników Konkursu multimedialnego dla dzieci i młodzieży MADE IN MAZOVIA′2008, zorganizowanego przez Fundację Akademia Młodych w ramach Kampanii MAMA, TATA…& MYSELF? Promocja polskiej kultury dla dzieci i młodzieży w Irlandii i Wielkiej Brytanii (www.czytampopolsku.pl). 

Pierwsza edycja konkursu spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony uczestników, którzy pisząc, rysując, fotografując starali się zwrócić uwagę na swoich faworytów. Setki nadesłanych zgłoszeń pozwoliły wyróżnić 16 inicjatyw, które konkursowicze uznali za najbardziej atrakcyjne w ofercie kulturalnej Mazowsza w roku 2008. Wśród wyróżnionych znalazły się zarówno powszechnie znane ogólnopolskie akcje, jak i mniejsze lokalne przedsięwzięcia – jednorazowe imprezy, jak i działania cykliczne.

Oto wyróżnieni (w kolejności alfabetycznej):

Kampania Cała Polska Czyta Dzieciom
Fundacja ABC XXI

wystawa „Eksperymentuj", warsztaty familijne
Centrum Nauki Kopernik

Czeneka
Fundacja Przyjaźni Ludzi i Zwierząt

Dziecięca Stolica
Ośrodek Działań Artystycznych dla Dzieci i Młodzieży "Dorożkarnia"

Klub Tańca Sportowego "Grawitacja"

Teatr Guliwer

Akcja „Łap bakcyla sztuki"
Fundacja Sto pociech

Portal Miasto Dzieci

warsztaty muzealne
Muzeum Archeologiczne w Warszawie

lekcje muzealne
Muzeum Powstania Warszawskiego

Spektakl „Obcy"
Teatr Muzyczny Tintilo

Poranki Jazzowe w kinie
Kino Muranów

Sejm Dzieci i Młodzieży
Wszechnica Sejmowa

Portal Sieciaki
Fundacja Dzieci Niczyje

Inscenizacja „Strajk szpularek w Żyrardowie"
Stowarzyszenie Fabryka Feniksa

warsztaty rodzinne
Narodowa Galeria Sztuki Zachęta

Jako organizatorzy konkursu gorąco gratulujemy wyróżnionym – mówi Justyna Józefowicz, koordynatorka Kampanii. – Wiemy jak wiele pracy i czasu trzeba włożyć, by pozyskać serca dzieci (i rodziców). Mamy nadzieję, że podczas kolejnej edycji uda nam się dotrzeć także do twórców spoza Warszawy oraz do realizatorów naprawdę małych przedsięwzięć – wiemy, że jest ich wiele, nie są szeroko nagłaśniane, a ich wartość jest niepodważalna i trzeba o niej mówić. 

Cieszymy się, że wśród wyróżnionych znalazła się inscenizacja "Strajk szpularek w 1883 roku" z Żyrardowa – szalenie ciekawa, propagująca historię najbliższą. Autorka prezentacji multimedialnej, opowiadającej o spektaklu, jaki miał miejsce 13 września 2008 r. w Żyrardowie – Wioletta Pilorz została dostrzeżona przez jury. 

Podsumowanie konkursu stanowi publikacja MADE IN MAZOVIA′2008, przedstawiająca wyróżnione inicjatywy, a przygotowana w oparciu o wyniki konkursu, będzie stanowiła narzędzie promocji polskiej kultury dla dzieci i młodzieży na Wyspach Brytyjskich. Wierzymy, że choć w niewielkim stopniu przyczyni się ona do zmiany wizerunku Polski i Polaków na Wyspach. Duże zainteresowanie opracowaniem wśród instytucji irlandzkich budzi nadzieje, ze można nienachlanie, w atrakcyjny sposób zwrócić uwagę na energię i wysoką, jakość polskiej oferty kulturalnej dla dzieci i młodzieży.

 
Organizatorzy dziękują Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Mazowieckiego za dofinansowanie przedsięwzięcia oraz fundatorom nagród dla dzieci – księgarni Aletha, wydawnictwu Akapit Press oraz Egmont.

Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w konkursie za to, że zechcieli poświęcić czas, aby wskazać to, co dla nich ważne. Dziękujemy wyróżnionym za to, że dzięki ich wysiłkom nasze dzieci mają większą szansę na barwne, twórcze, ważne Życie. Dziękujemy też wszystkim wolontariuszom – tak w działaniach konkursowych, jak i w zgłoszonych inicjatywach nie dało sie przeoczyć ich ogromnej pracy. Za to, że poświęcają swój czas (często ten, którego nie mają), energię (tę, która czasami potrzebuje motywacji) i … pieniądze, aby pracować społecznie. Dziękujemy!

Organizatorzy zapraszają do nadsyłania zgłoszeń konkursowych w przyszłym roku. Czekają na nie już od stycznia. Zgłaszajcie świetne inicjatywy – festiwale, warsztaty, przedstawienia, koncerty czy akcje. Piszcie nie tylko z Mazowsza, ale z całej Polski na adres kampania@czytampopolsku.pl (w temacie mip2009_nazwa wydarzenia).



ZOBACZ TAKŻE:teatrwarsztaty