Czytelmania

Ogólnopolska Kampania na Rzecz Wspierania Czytelnictwa II edycja

Weekendy z książką w sieciach księgarni, popołudnia czytelnicze na poduszkach w klubokawiarniach, książka–prezent do każdego zakupu – to tylko niektóre z atrakcji jakie towarzyszą Czytelmanii, Ogólnopolskiej Kampanii na Rzecz Wspierania Czytelnictwa.

Pierwsza edycja kampanii miała miejsce w miesiącach maj – październik 2005 roku. Spotkała się wówczas z wielkim zainteresowaniem.

Do akcji przyłączyło się wiele podmiotów, które pod szyldem Czytelmanii organizowały wydarzenia na rzecz promocji czytelnictwa. W związku z sukcesem I edycji Kampanii w okresie październik 2006 – czerwiec 2007 odbywa się druga edycja Czytelmanii. W tym czasie w sklepach sieci Empik odbywają się ciekawe wydarzenia, propagujące hasło kampanii „Dużo czytam – dużo wiem” i zachęcające społeczeństwo do czytania.

Klub Czytelmaniaka
W celu poszerzenia akcji planowane jest również stworzenie Klubu Czytelmaniaka. Wszystkie podmioty, które włączą się w akcję i w jej ramach będą organizować wydarzenia promujące książki i czytanie, zostaną zrzeszone we wspomnianym Klubie.

W związku z kampanią tworzony jest także Kanon Czytelmaniaka – zestaw książek, które mają charakter ponadczasowy, po które sięga się kilka razy i które zmieniają nasze codzienne życie. Spośród zgłoszeń zostanie wybranych 20 pozycji. Na propozycję czekamy pod adresem czytam@czytelmania.pl.

Festiwal Czytelmanii
Punktem kulminacyjnym całej akcji będzie Festiwal Czytelmanii (11-17 czerwca 2007), podczas którego w całym kraju organizowane będą „święta książki”. Dodatkowo, podczas Festiwalu nieodpłatnie rozdawana będzie książka–prezent, która zostanie wydana specjalnie na potrzeby Kampanii. W tej edycji Czytelmanii książkowym prezentem będzie, dotychczas nie publikowane w Polsce, opowiadanie słynnego pisarza Haruki Murakami pt. „Tony Takitani”.
Druga edycja Kampanii odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Więcej informacji na stronie kampanii: www.czytelmania.pl

Organizator Kampanii:
Fundacja Commitment to Europe arts & business
www.cte.org.pl

Sponsorzy:
Stora Enso
PAPYRUS

Szczegółowych informacji udziela:
Polska Izba Książki Zuzanna Ziajko
Sieć księgarni EMPIK tel: (22) 499 0202
Sieć kawiarni TCHIBO kom: 0609 738 047
Wydawnictwo MUZA
RMF FM
Warsaw Insider
Przekrój